maargitt,
stejně jako ostatní dys-....to znamená, že na záčátku učení těžko odlišíš, protože ještě nemáš možnost vysledovat specifičnost chyb. Navíc třeba v matematice se ze začátku snadno kompenzuje (prsty u sčítání a odčítání, paměť u násobilky), takže právě třeba až v té čtvrté třídě, kdy už kompenzační mechanismy přestanou zvládat pokrýt nedostatky, se začnou objevovat výraznější obtíže v matematice, které neodpovídají očekáváním vzhledem k výsledkům v jiných předmětech. Problém je, že v tu chvíli už je dost pozdě na nápravu, i kdyby přišla diagnóza okamžitě, což nehrozí. No a tak se zase už spíš jen hledají ty kompenzační mechanismy.
Situaci zhoršuje to, co už jsem psala, tedy že u češtiny se na "dys-" věří a často se tím pokryje i to, co dys- není, kdežto u matiky se mávne rukou s tím, že holt každý na matiku není
.