Já Aj učím a bohužel bych se také připojila k názoru, že výuka jazyků je u nás mizerná. Na prvním stupni ji stále ještě učí učitelky, které ji de facto neumí (což by asi až tak nevadilo,ale hlavně jejich výslovnost je otřesná. A přeučovat výslovnost je oříšek. Celý náš systém je založen na "chybě", učitelka buzeruje děti už kvůli "s" v třetí osobě tak dlouho, že většina dětí má panický strach vůbec otevřít pusu, aby náhodou neudělaly chybu. Syn za čtyři roky výuky Aj nepřinesl jedinou známku hodnotící jeho komunikační dovednosti, učí se jen slovíčka, cvičení, diktáty, překlady... (A ano, má samé jedničky.) Úplně zapomínáme, co je cílem výuky jazyků a tak naše děti umí výborně vyplňovat cvičení a propadají panice když mají otevřít pusu a koupit si zmrzlinu. Maturitní kritéria hodnotí lépe toho, kdo vytvoří primitinní holou větu bez chyby, než toho, kdo udělá ve složitější větě chybu. Když srovnáte úroveň Aj u 18ti letých studentů v Německu a u nás, tak bohužel hodně zaostáváme. Samozřejmě existují skvělí učitelé (třeba já, že
), ale je jich málo.