Shaylo,
skládací abeceda není ani tak o čtení, jako o psaní. Umožňuje určité činnosti )zejména hry se slovy) dříve, než se dítě naučí psát.
Také jsem měla dítě v Montessori škole a vše potřebné se naučilo bez skládací abecedy, ale jednak se učilo genetickou metodou, a hlavně, mělo řadu jiných pomůcek. Montessori je celé o pomůckách.
I skládací abeceda je jen pomůcka a na rozdíl od většiny Montessori pomůcek je velmi levná a umožňuje současnou a zároveň individualizovanou práci třeba 30 dětí současně. To v Montessori nikdy není, i když je tam taky 20 - 30 dětí, tak prvňáků jich bývá najednou tak pětina. Věkově sméšené třídy pak umožňojí jiné formy práce.
Skládací abeceda má svůj smysl a své využití. Není to povinnost, ale na druhou stranu dává spoustu možností. netřeba nad ní ohrnovat nos. (Někde místo papírové formy volí třeba zalaminovaná písmenka podlepená suchým zipem s podložkou z koberce, jinde používají umělohmotnou
skládací abecedu, ale ty činnosti se příliš neliší. Je to také nedílná součást činnostního učení (tvořivá škola).