Taky jsem to četla
Na jednu stranu líbí - je to příležitost k rozvoji myšlení, logika, algoritmizace atd. Klidně by to mohlo být místo pracovních činností, nějak jsem na prvním stupni neviděla rozdíl mezi VV a PČ v obou něco patlali a lepili
, akorát na PČ jsme jim teda ještě museli koupit stavebnici SEVA
Na druhou stranu si dovedu představit jak by taková výuka taky mohla v reálu vypadat - tj učení se postupů nazpaměť, protože je to jednodušší než čekat až to všichni vymyslí (a někteří to nebudou schopni vymyslet nikdy)
Já bych spíš než programování na prvním stupni byla pro pořádnou výuku "uživatelské" informatiky, tak cca od třetí-čtvrté třídy, aby se naučili dělat prezentace, používat word i excel - včetně grafických? pravidel (jako že není dobré používat deset různých fontů v jednom dokumentu apod.)
Programování by nenylo špatné spíš jako volitelná možnost.