Jak to tady pročítám - no, nejsem si jistá, jestli tam vůbec nějaká kancelář ředitele je
Myslím, že spíš jen jedna nějaká společná místnosti pro průvodce, většina prostoru je určena pro děti.
Co se filtru týče - ano, školné je samo o sobě filtr, ale v Praze to podle mě není zas tak zásadní filtr. Jsou tam určitě děti z bohatých rodin, ale také děti, jejichž rodiče prostě oželí letní dovolenou u moře a raději za ty peníze zaplatí školu.
Přijímací zkoušky se nekonaly, ale příjímací setkání ano - tam si průvodci děti lehce otestovali v komunikaci apod. A hlavně podle mě dělali přijímačky rodiče - při osobním pohovoru se zjišťovala motivace rodičů, jejich důvod, proč chtějí dát dítě do takové školy, jak si představují vhodnou školu pro jejich dítě apod. Věřím, že pokud se představy rodičů nesetkaly s pojetím školy, dítě prostě přijato nebylo.
Složení dětí - dle slov dětí jsou tam jak protivní fracci, kteří nechtějí nic moc dělat a jen se vezou, tak normální prima děti. A nevidím důvd, proč by to bylo špatně - v práci a v životě se také budou potkávat i s problémovými lidmi. Scio škola má být hodně o učení se reagovat na změnu, a spolupráce s nepříjemnými lidmi k tomu patří. A to, jestli se ty líné a nemotivované děti něco naučí, mě vážně nezajímá. Je to jejich věc. Od toho bude sloužit tripartitní setkání rodič-dítě-průvodce, které bude vždy zhruba po měsíci, a kde bude prostor pro řešení rozvoje dítěte a nastavení jeho osobních cílů.
Osoba zakladatele v provozu školy nijak významněji nefiguruje, nebo jsem to zatím nezaznamenala. Hlavní jsou dětim průvodci a ředitel. Výměna ředitele krátce před začátkem školy mě také zaskočila, ale v mých očích si to obhájili.
Diskutovala se tady angličtina - myslím, že jazyka mají dost. Mají tři hodiny angličtiny týdně, od příštího roku přibude další jazyk. Navíc mají odpolední aktivity v klubu s rodilým mluvčím, a některé projekty budou vypisované v angličtině. To je podle mě mnohem víc, než dá klasická základní škola.