Přidat odpověď
Za soucasnych podminek jake jsou v Cesku ne. Tady je na jednu tridu nekolik asistentu takove deti nejsou problem, proste se od nich vyzaduje mene a to mene s nimi vice procvicuji asistenti. Deti se neznamkuji az do sedme tridy. Maji jen slovni hodnoceni (ktere se vede tak, ze se vypichne v cem je dite dobre, to v cem by melo pridat je spis vedlejsi informace pro rodice) a tou dobou uz se vi, ktere dite bude bude dal zvladat jake vzdelani. Kazda ucebnice ma dve casti. Teorii spolecnou pro vsechny, ktera se i spolecne probira a tri urovne ukolu, prizpusobene moznostem deti. Jedna temer na urovni zvlastni skoly, jedna pro bezne deti a jedna ma temer uroven testu inteligence. Vse vesele s obrazky, deti muzou vybrat, kterou uroven budou resit sami (Ono se to stejne casem vytridi samo).
A nejde jen o asistenty a ucebnice, ale i reseni skolnich budov, ktere nemaji pouze kmenove tridy: kralikarnicky pro deti, ale i knihovnu uprostred s ruznymi zakoutimi, kam se na chvili uchyli asistenti s temi, kteri potrebuji procvicovat cteni, nebo malou nasobilku, ve chvili, kdy vetsina deti resi nejaky narocnejsi ukol. Tahle mista vyuzivaji i deti, ktere jdou naopak v nekterem predmetu rychleji. Probiraji to tam se "svym" asistentenm vic do hloubky.
A deti jsou vedene k tomu, ze lide jsou ruzni, maji ruzne schopnosti, ale vsichni si zaslouzi stejny respekt. Deti se vedou k tomu, aby si o prestavkach hrali vsechny spolecne, nesmi si vlastne ani vsimnout, ze nektere zvladaji vic ukolu a jine min. Co nejmin rozdilu, co nejmensi separace. A ono to funguje..
To se ale v Cesku za soucasnych podminek neda.
Předchozí