Přidat odpověď
jo a taky si myslím, že se v našich školách málo využívá systém opravných testů (když už se známkuje). pokud je cílem učitele jen ohodnotit, tak není až taková motivace dávat opravné testy (akorát práce "navíc"). pokud je ovšem jeho fokusem docílit toho, aby se dítě danou látku NAUČILO, tak mu klidně tu další šanci dá.
nebo: teď přišel syn (9. třída) s úkolem z matiky. vypočítal ho a ve škole zjistil, že totálně blbě. učitel jim oznámil, že úkoly jsou pro něj kontrola, zda jim učivo dostatečně vysvětlil a kdo případně potřebuje ještě pomoci. synovi se věnoval, aby učivo pochopil - a podařilo se. pak teprve psali test "na známky". syn se nového matikáře nebojí, naopak k němu má důvěru, nebojí se chyb - ví, že se z nich skutečně bude moci poučit. jo a může psát opravu kdykoliv chce.
jak velký rozdíl oproti výuce matematiky na minulé škole, kde se jelo stylem výklad - příště test - pětka většina třídy - jede se dál další učivo... a tak stále dokola. děti se naučily velký prd, ale tak hlavně, že dostaly ty známky, žejo.
Předchozí