Přidat odpověď
Tak to jsi měla fakt štěstí na dobré učitele. Máme jednoho malého génia s AS, se kterým se dá podle mě v pohodě vyjít, ale jen pokud je dobrá vůle na straně pedagoga. Od jeho 3 let jsme po roce střídali školky, protože v první (soukromé) to sice bylo fajn, ale ve společnosti mladších dětí už začínal vyčnívat trochu víc, v druhé školce (státní) to byl děs běs - z veselého šikovného kluka se stal nešťatný agresivní uzlíček nervů, v třetí školce (soukromé lesní) se i ve společnosti mladších dětí zase stal veselým šikovným dítětem, ve čtvrté školce (soukromé, třída předškoláků - na doporučení PPP s více dětmi, aby se pořádně srovnal tj. nevyčuhoval v žádném ohledu) zase problémy, neochota učitelek cokoli udělat pro to aby líp fungoval ...
Takže já bych byla pro to zrušit diagnózy u každého podivínka, ale jen v případě, že na světě budou jen učitelky, které dokážou přizpůsobit své metody potřebám konkrétních dětí a ne se snažit pěkně všechny srovnat do jedné lajny. Papír máme teprve od června letošního roku a po prázdninách půjde do školy. Díky papíru půjde do třídy s méně dětma a s astistentem pedagoga, tak doufám, že se nám z něj zase nestane uzlíček nervů (a ze mě následně taky)
A mimochodem, sice je nadprůměrně inteligentní (sám se naučil číst- ve 4.5letech, psát(tiskacím), počítá i příklady co měla starší dcera na příjmačky na 8G), ale na někoho může působit jako mentálně retardovaný, protože např. odmítá odpovídat na podle něj triviální dotazy, nebo schválně odpoví špatně a má z toho legraci - to jen k tomu, že každý s poruchou autistického spektra je mentálně retardovaný... není jen to tak může vypadat.
Předchozí