Přidat odpověď
Carollyn,
o ten "komo syžet" nejde, mám na mysli čistě práci s postavami. Ti hrdinové třeba budovali lepší JZD, ale byli to lidé z masa a kostí. Dietlovy postavy jsou panáci, kteří jsou buď ušlechtilí, až serou mramor, nebo bekaní záporáci, aniž bychom měli možnost sledovat, co a proč je k takovému chování dovedlo.
U Třetího patra je to právě velmi dobře vidět ten rozdíl - hrdinové nespadli z nebe, ale mají nějakou historii, nějaký svůj příběh. To, co dělají, má důvod, mají minulost a mají charakter. Jako divák pochopíš, proč je Miky takový, jaký je, proč je takový Jakub, paní Mádlová... mmch., i "My všichni školou povinní" má z tohoto úhlu pohledu velmi dobrý scénář. Dietlova postava přichází odnikud a projevuje se černobíle. To mi na jeho hrdinech vadí a z hlediska profese to pokládám za fušeřinu, i kdyby to 99% běžných diváků "neřešilo".
Předchozí