Blanket, to, co píšeš v tomto příspěvku, můžu celé podepsat. Nejsme v rozporu. Ty jen dáváš rovnítko mezi věci, které se v mém přístupu nerovnají. Právě že já vůbec nerozlišuju, že je někdo lepší nebo horší, když si přečteš moje příspěvky v téhle diskuzi bez předsudku, tak to tam můžeš najít; pracuju s dětmi podle toho, kde kdo zrovna v rozvoji je (tudíž při každé činnosti jsou skupinky jiné, a často si děti samy volí, kterou činnost chtějí dělat, do které skupiny se zapojí), a taky jim od začátku vysvětluju, na čem záleží (jejich pohoda, pocit smysluplnosti a vnímání vlastního pokroku) a na čem nezáleží (známky - taky známkuju jen minimálně, aby se instituce nažrala, jestli je někdo momentálně v něčem "napřed" nebo "pozadu", vůbec srovnávat se s ostatními). Pokud jde o psaní perem, znají důvod, proč jím ještě nepíší a taky že to absolutně nemá nic společného s jejich hodnotou; kdybych na vlastní oči neviděla, jak ta touha psát perem děti skutečně přiměje na špatném držení tužky zapracovat (zatímco dokud nikdo nepsal perem, tak se neměnilo vůbec nic), nepřistupovala bych k tomu, samozřejmě to nebezpečí srovnávání se tam vidím taky, ale jak říkám, záleží hodně na celkovém vedení třídy.
Nicméně tvoje první reakce mi vnukla další způsob, jak získat zpětnou vazbu, abych neustrnula v nějakém bludu - takže díky
.