Přidat odpověď
Blanket, když děti mají zažitý zlozvyk - špatné držení tužky, křečovité sevření, musí vynaložit jistou námahu (ani ne tak fyzickou, jako hlavně dávat si na to pozor), aby se to přeučily. Některé děti se motivují samy - chtějí mít uvolněnou ruku. Další děti jsou motivovány snahou vyhovět požadavkům paní učitelky. A některé děti nevidí důvod, proč namáhavě měnit zažité držení, a samy od sebe by se k tomu nikdy nepřiměly. Mám zkušenost, že tyhle děti právě začnou na změně držení "makat" ve chvíli, kdy perem píše víc než polovina třídy. Je to jistě trochu diskutabilní motivace, ale myslím si, že pokud učitel vede třídu zdravě a děti vědí, proč perem někdo už píše a někdo ne a že to nijak nesouvisí s jejich hodnotou, dětem to pomůže uvolnit ruku, kterou by jinak třeba nikdy neuvolnily a pak by měly problémy nejen s předmětem "psaní", ale všude, kde se píše.
Předchozí