Přidat odpověď
Susu,
jestli si myslíš, že klasická základka jde rodičům domškoláků na ruku, tak tě mohu ujistit, že pravý opak je pravdou.
Když matkám stejně starých dětí povídám, co škola u přezkoušení vyžadovala, absolutně to nechápou a shodně tvrdí, že jejich jedničkář ba měl zhruba o dva až tři stupně horší hodnocení, kdyby na něj byly ve škole kladeny takové nároky.
Občas mám dojem, že učitelé nejsou schopni pobrat, jak může matka bez pedagogického vzdělání a x let praxe za katedrou, vykazovat lepší výsledky, než oni. Jak může být dítě, které se škole věnuje 2 hodiny denně, po dvou letech v DŠ o celý ročník napřed? Vždyť jeho vrstevníci sedí ve škole 5 hodin a ještě mají domácí úkoly. Tohle zkrátka hodně učitelů nepobere a při přezkoušení se tě snaží nachytat na švestkách.
Když se chce dítě ve druhé třídě pochlubit, že přečetlo 40 knih, je mu odpovězeno, že to se tedy není čím chlubit, protože spolužáci jich přečetli 2x víc. Když dítě vyřeší slovní úlohu jedním pohledem na její zadání, je buzerováno, že neprovádí zápis, který ve škole dělají všichni... Takto bych mohla pokračovat.
Světonázor, názor, či zaujímání postoje v konkrétních situacích, rozhodně není kopírováním rodičů. Naše děti mají navzájem odlišné názory snad na vše, co si jen lze představit. Máme tady jednoho radikála, antifašistu, pacifistu a monarchistu. Doma tohle fakt nepochytili a ve škole už vůbec ne.
Navíc nikdo nežije ve vzduchoprázdnu. Vedoucí oddílů, učitelé mimoškolních aktivit aj. také přinášejí jiný vhled na život. Nevím jak u vás doma, ale naši prarodiče, sourozenci a další příbuzenstvo, jsou pestrou paletou všech možných názorů a voliči zcela jiných politických seskupení.
Předchozí