Přidat odpověď
Mám
tuto zkušenost: dítě bude muset v případě integrace zvládat režim školy (plnit stejné úkoly jako ostatní děti, také ve stejném rozsahu, vydržet při práci v klidu a nerušit spolužáky. Dítě by mělo být prý schopné pracovat víceméně již na slovní pokyn
i tuto zkušenost: dítě s PAS v běžné škole, kde je AP plně k dispozici dítěti, dle možností i jiným žákům, dítě nemusí na základě doporučení SPC navštěvovat všechny hodiny vyučování
V prvním případě šlo o diagnostiku až v době školní docházky, dítě zvládalo výuku, problémy byly spíše v sociální oblasti, agresivitě a v nepochopení učitelky, která svým neústupných chováním vyvolávala afekty u dítěte (u jiné učitelky, která učila v té třídě jiný předmět, žádný problém nebyl, i když právě kvůli afektům a útěkům při tomto předmětu z předchozího roku bylo zažádáno o asistenta). Takže dítě školu zvládalo, později se upravily i vztahy se spolužáky, jediný problém byl v nerespektování určitých specifik dítěte a z toho plynoucích doporučení od APLA.
V druhém případě je to mnohem náročnější a tam jsou výrazně větší problémy v chování, jsou dny, kdy dítě neudělá vůbec nic, celý den stráví v klidové místnosti, nespolupracuje...a jsou dny, kdy by člověk nepoznal, že má nějaký problém. Dává to hodně zabrat všem, ale pořád nemyslím, že by dítě mělo být ve specce.
Předchozí