Výstup v RVP:
-ztvárňuje hudbu pohybem s využitím tanečních kroků, na základě individuálních schopností
a dovedností vytváří pohybové improvizace
Učivo v RVP:
HUDEBNĚ POHYBOVÉ ČINNOSTI
taktování, pohybový doprovod znějící hudby – dvoudobý, třídobý a čtyřdobý takt, taneční hry
se zpěvem, jednoduché lidové tance
pohybové vyjádření hudby a reakce na změny v proudu znějící hudby – pantomima
a pohybová improvizace s využitím tanečních kroků
orientace v prostoru – utváření pohybové paměti, reprodukce pohybů prováděných při tanci či
pohybových hrách
Kolegyně, dala jsem příklad výstupu a učiva z HV, ptám se, zda ve vašem ŠVP máte učivo takto překopírované doslova, nebo zkráceně, upraveně, jinými slovy atd.
Jde mi o technickou stránku věci, setkala jsem se s protichůdnými názory ( dokonce na ČŠI), že učivo musí být doslova a druhý názor, že učivo si může škola upravit (samozřejmě ve finále to víceméně učí, ale do svého švp to píše třeba kratší).
Je to jen příklad, vybrala jsem hudebku náhodně, já ji vůbec neučím.
Výstupy samozřejmě musí být všechny a doslova, na tom to stojí, že.
Nechci se hádat o prospěšnosti a kvalitách švp, jde mi čistě o to znění učiva ve vašich švp.
Budu moc ráda za vyjádření.
My děláme novou verzi, aby byla od příštího roku, a toto je docela zásadní otázka.
Samozřejmě, že se zeptám na ,,vyšších místech,, , ale víc hlav, víc ví
.
Včera jsem o tom debatovala s bývalou kolegyní, která má stejný problém na své škole, taky dělají novou verzi. U ní i u nás jsme měli učivo zkráceně a je to špatně?