Myslím, že kdybys strávila dopoledne v montessori škole/školce nebo mluvila s někým, kdo má reálnou zkušenost, tak si řekneš - vždyť je to přirozený, třeba to tak částečně i děláš, ani o tom nevíš. Dřív jsem se hodně setkávala s názorem - to je ta školka, kde si děti dělaj, co chtěj.... tak to ale vůbec není.
Maj úžasně promyšlenej systém pomůcek - to už se týká spíš školy, který umožňujou učitelce zvládnout to, že děti nebo skupinky dětí pracujou na různý úrovni a svým tempem. Děti si to osahaj, vyzkoušej, na spoustu věcí přijdou samy a pochopí to. Učitelka má kam sáhnout. Ty děti si díky tomu můžou samy tak trochu rozhodnout, jakým způsobem a tempem budou postupovat a sama víš, že když je to baví, tak to jde líp. Mě osobně přijde hodně přínosnej ten systém spojení dětí různýho věku - když někomu něco vysvětluješ, tak to musíš chápat .
Dělali nám pár kurzů pro rodiče, třeba matiku, spousta rodičů říkala, kdyby nám to někdo takhle ukázal, tak jsme to pochopili - je to názorný ... to jsem se rozepsala