Přidat odpověď
Hm, tak tady ti asi zkušenosti s "normálními" dětmi nepomohou, tebe limituje to ADHD a nemožnost oddělit děti na nácvik těch činností... Zaměřila bych se na to "oddělení" - jsou nějaké hodiny, kdy je (mohlo by být) jedno z dětí mimo domácnost (kroužek, škola, s tatínkem, s prarodiči...)? S jedním by to mělo jít i s nešikovným. V oddíle jsme měli i opravdové levase (měli zas přidáno jinde, to znáš...), a nakonec ty chleby v 10 letech namazali (byť spotřeba mázy byla navýšena o jejich ruce, triko a půlku stolu) a ve 12 letech i nakrájeli.
Svoje děti jsem k lecčemu v kuchyni brala hodně malé (školkové), ale mohla jsem si to dovolit, protože starší - dcera je velmi klidné rozumné až opatrné povahy, mladší - syn je sice poněkud rozkmitaný, ale docela šikovný a hlavně takový "lucky boy", obvykle vyvázne s drbnou oděrkou i ze situací, kdy jiní jsou již na šití či sádru.
Např. ve 2,5 letech mu tchýně při krájení nakládaných okurek přidělila normální ostrý nožík, prkýnko, a "krájej" - ani když chvílemi (50 na 50) tlačil prstíkem do ostří nože, neřízl se. Sekat sekerkou se učil až tak v sedmi.
Předchozí