mandelinko,
já třeba taky mám ten organizační talent. Ale k němu také jistou sociální neobratnost, takže moje nadání tak přichází vniveč, respektive má jen velmi úzké možnosti využití
. Mám i jiné talenty, ale většinou právě vyvážené nějakou neschopností.
To, co vidím u svého muže a obecně v jeho rodině, ale nadání je. Všestranné a poměrně výrazné. A třeba právě to, že v době našich rodičů žádné extra školy nebyly, znamenalo pro ně delší cestu k dosažení uspokojení z vědění.
Vlastně už bych asi dokázala odpovědět na Yukki otázku...
Dítě bych dala na školu pro nadané děti, kdybych viděla nebo i předem mohla odhadnout (třeba po zkušenostech se sourozenci), že běžná škola nedokáže uspokojit jeho touhu po vědění a činnostech, po kterých touží a zároveň by se ta speciální škola nestala tím jediným, čím by dítě žilo nebo spíš mohlo žít (třeba že by dojížděním strávilo příliš mnoho času, nebo by škola vyžadovala náročnou domácí přípravu atd.). Třeba moje touha po vědění a potřeba různých činností byla tak velká, že i když o nějakém extra nadání u mě nemůže být řeč, tak v běžné škole i se všemi kroužky jsem prostě necítila takové uspokojení, jako potom v té matematické....tak takhle nějak to beru. Špatně se to odhaduje dopředu, ale dávám v tomhle přednost cestě zkusit to a kdyžtak udělat krok zpět, než nezkusit vůbec.