| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Přidat odpověď

Napsala jsme ještě včera do poradny Dtestu, jak radila Šuplík...toto je odpověď, kdyby to někoho zajímalo pro jeho účely.
Jen mi tedy ještě chybí informace, zda i přes zamítnutí máme nárok na placenou opravu a do kolik dnů.

Dobrý den,
děkujeme Vám za využití online poradny časopisu dTest.

Zde vidím tedy několik do očí bijících porušení zákona! Napíši v bodech:
1. Prodejce nemá právo si dávat jako podmínky uplatnění záruky - placený servis po určité době nebo najetých km. Tuto podmínku nelze klást spotřebiteli v zákonné záruce 24 měsíců. Tato podmínka by byla možná pouze ve smluvní záruce (např. po 2 letech máte ještě další 3 roky zaplacenou nebo v ceně- v těchto nadstandardních 3 letech lze takovou podmínku smluvit). Jinak taková podmínka v zákonné záruce 2 roky je ustanovení, které krátí práva spotřebitele a z tohoto důvodu je právně bez významu a nepřihlíží se k ní dle § 1812 odst.2 občanského zákoníku. Tedy jakoby nebylo. Pak to nemůže být ani důvodem k zamítnutí reklamace.

2. Pokud věc kupujete skutečně jako spotřebitel, nemůže vám prodejce vaši záruku 2 roky dle zákona zkrátit na méně. Například 3 měsíce, půl roku atd. Samozřejmě je možné, že věc se opotřebí nebo zanikne dříve (životnost) a na tu se samozřejmě záruka nevztahuje.
To je však individuální případ každé reklamace a posouzení. Nelze říci dopředu, že na toto má spotřebitel pouze 3 měsíce.

3. Prodejce může reklamaci zamítnout ale její zamítnutí musí řádně odůvodnit. Nemůže její zamítnutí odůvodnit důvodem, že jste nebyli na placeném servisu - viz. bod 1.

4. Prodejce nemůže reklamaci odmítnout přijmout! Je povinen zboží v záruční době do reklamace přijmout a vystavit o tom písemné potvrzení dle § 19 odst.3 zákona o ochraně spotřebitele. Pokud prodejce odmítá, obraťte se na Českou obchodní inspekci, která může prodejce za toto pokutovat. V příloze zasílám vzor podnětu ČOI.

Po půl roce u zamítnutí reklamace je prokázání vady na spotřebiteli. Reklamujte tak znovu oficiálně písemným doporučeným dopisem na sídlo prodejce nebo osobně, ale musí vám na vaši kopii potvrdit převzetí. V příloze posílám vzor reklamace.
Pokud prodejce takovou oficiální reklamaci zamítne, jedinou účinnou obranou je znalecký posudek. V případě, že vám soudní znalec dá za pravdu, že je to vada věci, tak náklady na něj je pak prodejce povinen zpětně proplatit. Seznam soudních znalců naleznete na www.justice.cz.

Předchozí 

Tip: Chcete uveřejnit zajímavou informaci také na hlavní straně Rodina.cz?
Autor příspěvku: Registrovaný
Do této diskuze mohou přispívat pouze registrovaní uživatelé.
Název:

Text:

Pokud nejste robot, odpovězte na otázku: 1+1+1= 
:-) ~:-D ~;) ~;(( ~:( ~k~ ~j~ ~f~ ~g~ ~Rv ~R^ ~s~ :-© ~l~ ~m~ ~n~ ~o~ ~p~ ~q~ ~2~ ~t~ ~v~ ~w~ ~x~ ~y~ ~z~ ~a~ ~b~ ~c~ ~d~ ~e~ ~h~ ~3~ ~4~ ~5~ ~6~ ~7~ ~8~ 
Pravidla diskuzí:
Je nepřijatelné vkládat příspěvky, které jsou neplacenou reklamou (chcete-li reklamu, kontaktujte redakce@rodina.cz), které jsou urážlivé, vulgární, rasistické nebo v rozporu se zájmy serveru Rodina.cz. Redakce si vyhrazuje právo takové příspěvky odstraňovat.

Přečtěte si pečlivě úplná pravidla diskuzí.

Komerční sdělení

Zajímavé akce

Vložte akci

Další akce nalezte zde

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.