Přidat odpověď
Záruční doba je bez podmínek, i když v jistém smyslu je podmíněná každá záruka. Např. že člověk neodstraní plombu z nějaké elektroniky.
U kola to funguje tak, že u běžných kol je nárok na bezplatný servis po odjetí myslím 100 km. Seřízení kola (jemné doštelování, např. docentrování slabě rozcentrovaných kol ap.) je proto, že některé věci se projeví až po užívání. Centrování kol, doseřízení nábojů ap. Ale není mi fakt známo, že by nevyužitím servisu člověk ztratil záruku. Možná by ztratil záruku na některé věci, které můžou být ovlivněny tím servisem, který nebyl.
Podmínka na povinný placený servis, aby platila záruka mi přijde nezákonná. Možná by mohli chtít bezplatnou prohlídku a seřízení kola po odjetí tisíce km. A dále, i kdyby mohli si dát takovouto podmínku (BMX kolo nemám), tak by případné poškození muselo být jasně zaviněné tím, že tam nebyl ten servis. Tj. ani náhodou by to nemohli aplikovat na prasklý rám, mohli by asi tvrdit, že nemůžou za rozcentrovaná kola. Pokud jde o seřízení ložisek, tak se mi to nezdá. Nové kolo se prodává se seřízenými ložisky. Následné seřízení po zajetí kola se týká jen jemného doseřízení. Nemělo by ale mít za následek, že ložisko se celé rozsype. Buď bylo ložisko šmejd od začátku a nebo ho při prodeji zcela mizerně seřídili a ono odešlo.
Jinak tohle je spíš pro právníka. Je i nějaké sdružení pro ochranu spotřebitelů, tam bych si zaplatil konzultaci a právní pomoc. Nebo se zeptat nějakého znalce. Obchodníci si na lidi dovolují, protože vychází z toho, že k soudu je dá málokdo.
Předchozí