Prosím, věděl by někdo, jak je to s podmíněnou záruční dobou?
Nevím, jak lépe formulovat.
Přestože se s reklamacemi setkávám poměrně často (z druhé strany), nevím si tady tak nějak rady.
Začátkem tohoto roku jsme kupovali synovi kolo BMXko - na skákání a terénní jízdu (cca 8000,-).
V podmínkách záruky je servis za úplatu ( asi 400,-) po ujetí tisíce kilometrů nebo po cca 8mi týdnech, kde jsme tedy nebyli, přehlédli jsme to - přiznávám chybu z naší strany.
Před 14ti dny se mu rozbilo zadní kolo - vysypala se ložiska. Bylo nám řečeno, že záruka padá, protože jsme nebyli na onom placeném servisu. A že si stejně syn rozbil kolo sám...no asi možná jo, i když s ním dělal jen to, co se na takovém kole čeká.
Souhlasili jsme, že si nové ložisko zaplatíme. To se ale nedodává jako díl.
Souhlasili jsme, že si zaplatíme celé nové zadní kolo - ale ono v Čechách vůbec není k dispozici! Možná bude za půl roku
.
Prodejce prodává, ale nemá k dispozici náhradní díly.
My teď máme kolo bez zadního kola a oprava v nedohlednu.
Je to velká taiwanská firma, prodává do celého světa, nevím, zda by si jejich zástupci dovolili zacházet takhle s jiným evropským zákazníkem.
Má prodejce právo podmínit záruku placeným servisem?
Může prodejce neopravit kolo v záruční době (třeba i za úplatu) s tím, že záruka je neoprávněná?
Jak byste postupovali?
Díky moc za názory.