Přidat odpověď
"pokud se snaží učitel bezhlavě uplatňovat řád, aniž by zároveň dítě normálně respektoval jako lidskou bytost a místo toho ho všemi možnými způsoby ponižuje, tak to prostě nefunguje"
Ano.
Podle mé zkušenosti učitelé (někteří) úplně zbytečně reagují na drobnosti, které by mohli jednoduše přejít, a zbytečně roztáčí konfrontaci.
Příklad te života:
Dítě se schválně podepíše na písemnou práci neexistujícím jménem, prostě pubertální legrácka. Moudrý učitel s nadhledem se zasměje, sdělí, že neexistující žák má z práce jedničku, zeptá se, čí práce to ve skutečnosti je, pochválí žáka za znalosti, zapíše jedničku a vyřešeno. Případně požádá, aby to příště žáci nedělali, že by z toho za chvíli byl zmatek. Hotovo.
Ovšem nemoudrý učitel bez nadhledu dá nepodepsanému žákovi pětku a poznámku a má na něj ponižující hloupé řeči, co si to jako dovolil a že je úplně blbý.
Otázka: bude si žák učitele vážit, bude ho respektovat, bude mít snahu chovat se k němu vstřícně, nebo bude stupňovat své provokace na protest proti nepřátelskému přístupu?
Ano, puberťák si začal svým puber´táckým žertováním, ale dospělý je dospělý a měl by vědět, jak "problém" řešit elegantně a nerozmazávat malichernost do rozměrů zločinu, protože to vztahu mezi učitelem a žákem opravdu nepomůže a vzdělávacímu procesu už vůbec ne.
Předchozí