Kamisi,
proběhlo tam i několik takových těch programů, které mají zjišťovat situaci ve třídě, třídní to s nimi řeší, mají třídnické hodiny....myslím, že tady ta snaha problém řešit byla poměrně velká...
V dubnu byly třídní schůzky, kde nám třídní povídala o celém tom procesu...byli jsme tam asi 2 hodiny a mluvilo se jen o tom....
Mě to tenkrát utvrdilo v tom, že chci, aby šly děti pryč, protože jsem neviděla moc východisek, jak z toho ven. Zkusila jsem navrhnout, ať tedy rozdělí tohle třídu, až budou jednu z pětek rozdělovat (většinou se rozděluje ta třída z druhé budovy školy), aby se roztrhla ta silná klika, která je pro chování třídy rozhodující...ale nevím, jak to dopadne.
Víceméně je situace ale taková, že kluci nechtějí dělat opravdu nic, nepomáhá žádná pozitivní motivace, odměny....a holky rezignovaly, protože na celou třídu (a na třídní) pořád někdo ječí, jak jsou strašní...a i ty holky už vzdaly snahu ukázat, že takové nejsou
.
Jo a tomu ječení jsem byla přítomná, akorát ta učitelka ječela na rodiče...přišla pro mě, že se mnou chce mluvit (třídní té druhé pětky, moje "oblíbená" matikářka, nechtěla už čekat, až skončíme)....no a přišla, mě si zavolala, jestli můžu jít na chvíli s ní, tak já už jsem v tu chvíli neseděla...a ona najednou spustila....a fakt tam jsela ty rodiče na tři doby, jak mají strašné děti (přitom ale z toho komplikovaného jádra tam byli rodiče jen asi dvou kluků
)...no bylo to hodně nepříjemné a podle mě už v téhle fázi je situace skoro neřešitelná
.