Přidat odpověď
Tak mi to nedalo a vytáhla jsem z krabice druhé pololetí první třídy.
Uvedu ještě jeden příklad, který se navrčet nedá. Na tom přesně zjistím, zda dítě matematicky přemýšlí či jen memoruje zpaměti.
Když od čísla........ odečtu číslo 7 a ještě odečtu 2, dostanu 9.
Když si syn přečetl zadání, měl tmu před očima. Ale pak jsme vzali tužku, on kreslil, psal a na výsledek přišel sám. Pořád se pak dožadoval podobných příkladů. Příkladů typu - Na drátě seděly 4 vlaštovky , dvě odletěly a kolik jich tam zůstalo..... měl plné zuby během jednoho týdne. Těmi se matematická představivost opravdu nevybuduje.
Matematiku by měl člověk s dětmi trénovat i v běžném životě. Nejen u stolu nad domácím úkolem. dítě si pak ani neuvědomí, že se učí a kupodivu se během takových chvilek naučí někdy mnohem víc.
Lila bych vodu do kbelíků, počítala litry, vážila na váze a počítala kila, měřila metrem byt a počítala metry. Většina činností se dá s matematikou propojit.
Předchozí