Přidat odpověď
"Ono to konec konců není tak jednostranné. Učitel má ve třídě třicet dětí, hypoteticky ho třetina během výkladu vůbec neposlouchá, protože je to nezajímá, nebaví atd. Třetina to poslouchá, protože je to sice nebaví, ale je jim jasné, že to budou muset jakž takž umět. A třetinu to zaujalo. (Věřím, že to rozvrstvení může být naprosto jiné a někdy je pedagog rád,když viditelný zájem jeví několik málo jednotlivců.)"
To je proto, že výkladem si žáci, kteří jsou zákonitě na různých úrovních inteligence, paměti, momentální nálady a únavy, zapamatují minimum informací oproti jiným formám učení.
(viz onen dokument na youtube)
A proč by učitel nemohl zopakovat látku s pomalejšími a chybějícícmi, zatímco chytřejší se věnují nějakému vyššímu levelu (aplikace látky, vymýšlení příkladů a pod.)
Předchozí