Přidat odpověď
"...hlavně mně přijde líto, že je to opravdu plýtvání dětským potenciálem. Určitě bych nechtěla, aby se školka proměnila v základku, ale mrzí mě, že u těchto malých lidiček, kteří dokáží všechno dělat s ohromným zápalem a zájmem, se náplň školky smrskne na hřiště, hernu, pár básniček a písniček a sem tam nějaký výkres. A promiňte, ale aby "učivem" pro tříleté ve školce bylo poznávání základních barev, tvarů a počítání do pěti, to mně připadá jako hodně smutný obrázek."
Eteo, ano, pro některé děti to je plýtvání jejich potenciálem.
Pokud jsou ve školce denně od rána do 16 nebo 17 hodin, tak určitě.
Jenže ono je asi těžké hledat individuální přístup a pestré všestranné aktivity v masovém kolektivním zařízení, kde jeden člověk má na starost dvacet dětí a ještě je svázaný nějakým přihlouplým plánem podle tabulek. Když narazíte na zapálenou a osvícenou učitelku, může to být uspokojivé a dítě to tam může alespoň bavit, když už se nebude kdovíjak rozvíjet. Když ovšem narazíte na nemotivovanou, která dělá jen to nejnutnější a to ještě na půl plynu, je to pro dítě opravdu jen instituce na překonání času, kdy rodiče jsou v práci.
Předchozí