Přidat odpověď
Saro, on ti stejně psycholog udělá jen diagnostiku, jestli si myslíš, že tam budeš pravidelně chodit, tak to je omyl. Jediné, co se dá pro tyhle děti udělat je nejlepší speciální logo školka a logoped - ten spíš ale v pozdějším věku, pokud tedy dítě nespolupracuje, není u toho logopeda jak pracovat. Až trochu chytne rozum, přestane se bát nebo vztekat, pak se dá pracovat i u logopeda. Bohužel je to o tom, že většinu práce spraví čas a oddřeš ty sama doma. Jak tu byla řeč - komunikační kartičky a různé nácviky. Je tu na rodině diskuse Děti s poruchami komunikace, tam načteš víc návodů matek na práci s dětmi, než ti v místě bydliště kdo řekne. Pokud nemáte hodně dobrou logo školku, aby ti tam dali inspiraci na domácí práci. A čas, čas, nutnost být v dětském kolektivu, začít reagovat, zkusit se dorozumívat, protože bez toho tam fungovat nemůže - to pomůže víc, než cokoliv jiného. Když je totiž dysfatik v kolektivu, už je k té komunikaci nucený, nemůže se jí vyhýbat, protože doma s matkou se nějak neverbálně a pazvuky dorozumí. Ve školce to nestačí a proto je školka pro tyhle děti tak důležitá, paradoxně k tomu, že na druhé straně je unikum je zařadit do nějakého zařízení, aby tam na dysfatiky byli zvyklí a pomohli mu fungovat i bez té řeči. Taky asi proto si dysfatici hodně těžko zvykají ve školce, protože vědí, že nejsou schopní plnohodnotně fungovat a to je rozčiluje nebo děsí, vzteká. Bohužel do kolektivu musí za každou cenu, i kdyby to mělo být postupně.
Předchozí