Přidat odpověď
Tak pochopitelně se k dětem, co neumějí hodiny a nechápou pojem času, nemluví o minutách apod. Musí se srozumitelně. Třeba - ještě 5x se sklouzneš a jdeme - a s malým dítětem počítám a ukazuji na prstech. Předškolák už do pěti umí. Apod. - prostě přizpůsobit komunikaci a být důsledná.
A nemysli si, že až odrostou, že to všechno přestane - nepřestane, to Tě ujišťuji. Rvou se jako koně pořád a tak nějak mám pocit, že ta komunikace je náročnější hlavně proto, že jejich argumenty jsou sofistikovanější a jejich schopnost vyjednávat je čím dál lepší. Někdy je toho až příliš, pak funguje stop slůvko - a dost. To je sdělení pro ně, že veškeré dohady končí, protože já mám už jen jedny nervy. Pokud to nerespektují, přijdou tresty /zákazy/, které je vrátí na zem. Nic obecného nefunguje, protože každé dítě slyší na něco jiného.
Předchozí