Přidat odpověď
Já měla dítě integrované ve školce už před řadou let, integraci jsme prosadili za pomoci APLA a speciální pedagožky, dost urputně se bránili, ale pak zjistili, že je fajn, když tam mají na ty děti o člověka víc. Tam to bylo jiné v tom, že syna přijímali jako zdravého, diagnózu jsme dostali v průběhu školkové docházky, a když asistentka nebyla, tak syn normálně chodil /protože tam chodil už dva roky předtím a šlo to/. Není to pro školku pohodlné, ale když onemocní učitelka a je jich méně, tak to školka taky neřeší tím, že pošle půlku dětí pryč. Tenhle postup podle mě není legitimní a je na stížnost, ale nejlépe přes SPC nebo někoho podobného.
Ve škole se asistence normálně suplovala, dítě nechodilo jen na mimoškolní aktivity, kde asistentka nemohla být (noc s Andersenem apod.). Ale mělo asistentku na plný úvazek. Družina byla horší, tam jsme to řešili kroužky s osobním asistentem od APLA, ale našla se jedna družinářka, která si ho na jedno odpoledne v týdnu byla ochotná do své třídy vzít... ale bylo to fakt na dohodě.
Předchozí