MarySue, tak nevím co máte u Vás,ale u nás byly dvě úči na 15dětí(vzhledem k nemocnosti jich bylo většinou 10) . Hned jak přišlo dítě do školky, usedlo k úče ke stolečku se zrcadlem a 10-15minut s ním mluvila. vzala si od něj notýsek kde mi po celý den sepisovala problematická slovíčka.
Pak si hrály, společné říkanky a podobně. Po obědě spánek, kdy je opět postupně od nejstaršího bududili a opět 10-15minut. Předali notýsek na hromádku ke dveřím, který si syn bral při odchodu a tam bylo třeba 2-5slov na odpoledne na pilování. My si to opakovali cestou ze školky a pak ještě do večera 2x.
Co 14dní byla 30minutová schůzka rodič, dítě a úča, kde jsem se dověděla co a jak.....ještě trénovat. Mimo tohle jsme ještě chodili na další logopedii....
Ci 1/4 roku do této třídy přišla pracovnice PPP a zjistila co a jak případně počkala do odpoledne a pozvala si rodiče k sobě....nebo jim něco poradila...třeba kontrétně nám malou Zš,aby ho nesemlel kolektiv.(její slova byla víc než pravdivá, srovnalo se to přesně jak řekla
)
Jinak úči ve školce opravdu nebyli klinický logopedky,ale dělali to 20let, dovzdělávali se uměli to s dětma za ty roky perfektně, měli na ně čas a synovi to ohromně pomohlo. Do první třídy dcházel s řečí bez vady a to měl půl abecedy písmenek.
A pokud člověk příjde pozdě ani klinická logopedka mu nepomůže...jak jsem zjistila.
Podle mě spíš záleží na výsledkách a praxi.