Přidat odpověď
Zase ta potřeba srovnávat. Montessori pedagogika (pokud je používaná správně) je postavená na jiných základech než klasická, tudíž jakékoliv srovnávání je irelevantní. Jde o širší spektrum dovedností (které nejsou měřitelné testy), které dítě získává, než jen o porovnávané nabyté znalosti (jejichž úroveň někdo kdysi určil - na základě čeho?).
Původní Montessori pedagogika vychází ze svobody dítěte, staví na schopnostech dítěte, na jeho vnitřní motivaci bez omezení a řízení dospělými. Montessori školy v Čechách už jsou uzpůsobené českému školskému systému, jsou omezené osnovami, takže logicky nemůžou fungovat úplně podle původní myšlenky. A co je zásadní, jsou stejně jako klasické školy vždy závislé na osobnostech ředitele a učitelů, na jejich momentálním "vývojovém stádiu", na tom jak jsou oni svobodní a respektující.
Předchozí