Přidat odpověď
loudo, mám dítě, které prošlo montessori školkou, montessori prvním stupněm, a nyní je na běžné základce na druhém stupni. Běžný žák se slušnými výsledky.
Klady: dítě se naučilo hledat různé cesty, spolupracovat ve skupině, vyrábět a obhajovat projekty, vyhledávat a třídit informace.
Na druhém stupni se muselo naučit pracovat s učebnicemi, a se systémem zkoušení a písemek - v montessori se neznámkuje - a při chybě se cvičí daný jev různými způsoby, až je nacvičen dostatečně, což je cílem. Na druhém stupni tedy nejdřív dostalo kuli, no a pak tedy zjistilo, co neumí - to muselo nacvičit a doplnit.
(nikoliv ve škole, ale doma, jelikož tam už kolikrát dělají něco dalšího - to mě fakt vadí na běžné škole).
Mladší dítě má kdejakou dys- a pro něj je systém motessori úžasný - pracuje si svým tempem a prioritně na pomůckách a není porovnáváno s ostatními – pracuje na svých plánech a cílech. Pracuje i ve skupině a na projektech.
Předchozí