Přidat odpověď
Abych to podpořila pár názory odborníků:
V první třídě by ale neměly být hned dva nebo tři kroužky, než si dítě zvykne na učení, pravidelnost, disciplinu,“ říká Lenka Šulová. Ve třetí nebo čtvrté třídě se již děti rády poměřují s ostatními a zajímají se o další aktivity. Rády dělají keramiku, rády hrají fotbal, rády se učí německy. To však bývá impulzem pro rodiče, kteří si myslí, že děti zvládnou všechno. Na to, aby si dítě vůbec uvědomilo, zda ho určitá činnost baví a proč, potřebuje čas. „Je potřeba, aby každá aktivita nějak odezněla a dítě ji v klidu vstřebalo,“ vysvětluje Lenka Šulová.
"Zastávám názor, že malé děti by měly chodit do minimálního počtu kroužků, a pokud do nějakého chodí, tak vždy za přítomnosti rodiče - dokud jim není alespoň šest let," říká dětská psycholožka Leona Němcová.
Odborníci každý rok v září doporučují, aby to rodiče s počtem zájmových aktivit svých potomků nepřeháněli – to je určitě pravda, nicméně jsou děti, které by byly nesvé, pokud by neměly každý den „něco“. V tom případě se snažte zkombinovat více různých typů aktivit.
Psycholožka Markéta Veselková nepovažuje za chybu, pokud dítě chodí na více kroužků, ale doporučuje, aby jen některé z nich požadovaly po dítěti nějaký soustředěný výkon. „Tedy pokud dítě například chodí do hudebky a musí doma cvičit dejme tomu na klavír a ještě ho přihlásíte do jazykovky, má toho až nad hlavu a dalším kroužkem by měla být leda oddechová keramika v odpolední družině,“ uvádí příklad. (vitalia.cz)
„Také je lepší nechat rozvíjet schopnosti dítěte maximálně ve dvou třech oblastech, které si samo vybere. I zde platí pravidlo, že všeho moc škodí,“ dodává Mertin.
atd. ... samozřejmě lze najít i opačné názory odborníků, tak jako na vše.
Zakladatelce diskuze se omlouvám za OT.
Předchozí