Přidat odpověď
Jantaro,
no to jistě, první a devátá, to je nebe a dudy, ale o tom řeč nebyla....mně právě přijde, že první a druhá třída potřebuje něco jiného než ta čtvrtá a pátá (hlavně pátá) a zase šesťáci taky něco jiného než třeba ti osmáci a deváťáci....prostě že ty vyhraněně prvostupňové jsou výborné pro ty mladší děti, ty druho až třetistupňové pro ty starší, ale že zůstává takový ten střed, zhruba ta 4. - 7. třída, kdy na čtvrťáci nebo páťáci už by potřebovali trochu změnu stylu spíš k druhému stupni, a zase na šesťáky že je ten přechod straně náhlý, prudký.....
Vidím to i ve třídách svých dětí, kdy tedy zejména dvojčata mají každá výbornou učitelku, ale teď ve čtvrté už je na nich vidět, že to je ta část, kterou berou jako povinnost, už to není ta jejich krevní skupina....a zase nejmladší má učitelku, která by byla asi lepší k těm starším dětem, je hodně náročná, pro ty malé děti je její výklad moc složitý, nezáživný, neumí si s nimi "pohrát"....a potom, když už se dostane do té fáze, kdy začne její styl dětem vyhovovat, tak musí děti předat dál...
Takže ani mně nevadí to rozdělení jako takové, spíš asi ta ostrá hranice a téměř nulová prostupnost oborů....
Předchozí