Přidat odpověď
Už nějakou dobu sleduju inzeráty kvůli práci. Jít pracovat nemusím, takže se fakt zaměřuju jen na to, co dělat chci a sleduju jen učitelské pozice.
No a zájem je výhradně o kvalifikované učitelky prvního stupně. Těch je, zdá se, nedostatek. Naopak o druhostupňové a třetistupňové zájem není, alespoň tedy v našem okrese vůbec (psala jsem na všechny ZŠ a SŠ v okrese a jako fyzikářka bych i podle místních diskuzí měla mít celkem šanci), a podle inzerátů to ani jinde není o moc lepší.
Čím to? Proč právě prvostupňové tak chybí?
Je mi to líto, protože zrovna první stupeň mě láká nejvíc, ale na ten kvalifikaci nezískám, ani kdybych se na hlavu postavila a odrážela se ušima, tohle studium stále vyžaduje talent hudební, výtvarný i tělovýchovný, kterými extra neoplývám a cvik už jsem v těch dvou (výtvarný a tělovýchovný) dávno ztratila. Přitom při dnešním trendu, kdy má učitelka na všechny předměty vlastně už jen prvňáky, občas druháky, mi to přijde až zbytečné na takové všestrannosti trvat...
Může to být i tím, že chybí lidé takto všestranně a poměrně značně nadaní, aby kromě alespoň průměrného talentu na TV, HV a VV byli i natolik studijně zdatní, aby zvládli VŠ, že je málo kvalifikovaných prvostupňových učitelek a učitelů? Já vím, že úroveň této VŠ není nic extra, ale pořád je to VŠ a opravdu neznám moc lidí takto všestranně nadaných bez hlubšího zájmu o jeden obor, který by chtěli studovat víc, a kteří by navíc chtěli učit....
Nebo je to jen tím, že přibývá dětí a tak je i víc tříd na prvním stupni? To by mi dávalo naději, že za pár let bude stejný nedostatek i těch druhostupňových....
A ještě trochu mimo, taková úvaha....vyhovuje vám současné rozdělení základkových učitelů na prvostupňové a druhostupňové s dost odlišnou kvalifikací, takže vzájemné zastupování na různých stupních je skoro vyloučené?
Mně by se třeba líbil určitý překryv prvního a druhého stupně, ne pro děti, ale právě pro učitele, že by se měnili zhruba po třech letech, tedy od první do třetí třídy, pak od čtvrté do šesté a poslední od sedmé do deváté. Myslím hlavně na třídní, líbilo by se mi (a vlastně mám zkušenost z místní školy, kde to tak dělají), kdyby dětem ten přechod na druhý stupeň usnadnilo to, že by je tam vedl učitel, na kterého už jsou zvyklí. Tady to tedy funguje tak, že třídní učitel si přebere žáky už v páté třídě a má je potom až do deváté, což už mi přijde zase jako dost dlouhé období (má to své výhody i nevýhody), ale prostě mi přijde fajn, že když už se dětem mění poměrně dost věcí, že alespoň v tom stejném učiteli mají nějakou jistotu.
Předchozí