Přidat odpověď
Píšete, že přemýšlíte proč a dle formulace lze vnímat jak otázky v obecné rovině, tak směřované na uvedený případ. Druhou z možnosti nemám za řešitelnou a i odpovědi obecné jsou zatíženy chybami pramenícími v nemožnosti přesného zadání.
Otázka "Co vede nemocnou ženu po třech CS k dalšímu těhotenství?" ˇpředjímá nějaký předmět či věc, stojící za danou věcí. Nemusí to být něco, ale i někdo. Nicméně může to být i opačně, tedy že nic a nikdo nevede tu ženu k počínání, které Vy máte za správné. A konečně, nemusí to být nic a nikdo a žena není vedena nikým a ničím
- "Co může partnery vést k takové nezodpovědnosti?"
Nezodpovědnost, lépe neodpovědnost, znamená nedbání a/nebo neuvědomění odpovědnosti coby vlastností ručit za něco/někoho, lehkomyslnost, lehkovážnost, ale druhým významem i nevázanost odpovědností coby povinností ručit za něco/někoho - tu pak nejde o lehkovážnost, ale o to, že odpovědnost není společenskou nebo právní normou stanovena. Vy asi máte na mysli onu lehkovážnost a tak dpověď na otázku je analogní obsahu přdchozího odstavce. Nadto je třeba ozřejmit si, zda ono počínání je skutečně neodpovědné - důvody, které jste v konkretním případě naznačila, nemohou být oporou oprávněnosti označení za absolutní neodpovědnost, kdežto relativní neodpovědnost lze toliko tušit, nadto v každém případě jako nikoli samostatnou, ale vždy spojenou s jistou měrou odpovědnosti. Krom toho relativní neodpovědnost není seriosním hodnocením při plytkosti znalosti věci, tedy při vágních kriteriích, jak jste je zadala.
- "Neuvědomují si, že 4 děti můžou přijít o matku?"
Kdoví, je to jistě jedna z možností, ale v takových věcech jsou faktory četné a rozhodování/nerozhodování není dáno jedním stimulem.
- "Proč si pořizují další dítě, když jsou všechny nemocné?"
Filosoficky i biologicky bychom spíše než ptát se proč měli říci právě proto
- "Napadají mne i myšleky typu že jde o náboženské fanatiky? Nebo nějaká sekta? "
Takové myšlenky jistě můžete mít, zda je máte nevím, nicméně fanatik coby vášnivý zaslepený a nesnášenlivý zastánce něčeho, by se projevil i jinak a byl by tak asi i poznán, ať již jako jednotlivec nebo příslušný sektě, tedy skupině izolující se od společnosti a hlásající dogmaticky zásady odtržené od skutečnosti
Předchozí