Přidat odpověď
Buchli, nevím, jestli neděláš velblouda z jedné formulace.
Já bych taky mohla mluvit o brždění dítěte vrstevníky. Starší dcera třeba, dokud nepřešla na gympl, byla ve škole nešťastná, protože jí stačilo jednou vysvětlit, hodinu procvičit a pokračovat k další látce, ne tak ovšem většině třídy; v některých předmětech byla napřed řádově o ročník až dva. A ano, ona subjektivně skutečně trpěla tím, že její vrstevníci výuku ve třídě brzdí. Oni ji nebrzdili lidsky, ale pokud šlo o vzdělávání.
Koneckonců to je stejná story, jako neustále omílané osmileté gymply, kde se tady opakovaně setkávám s argumentací, že elitářství je špatné a děti mají vědět, že jsou i pomalejší, intelektuálně méně nadaní lidi.
Fascinuje mě, jak si někdo může myslet, že to ty děti nevědí, jak by mohly nevědět. A s lidma, kteří jsou třeba školskými schopnostmi jinde, ale mají jiný společný zájem - hudbu, sport, výtvarku, cojávím, se setkávají úplně normálně všechny děti. Na tábor taky pojede každej, ve skautským oddíle taky nejsou přijímačky podle znalostí ;)
Myslím, že dělat velblouda z toho, že matka chce, aby její dítě bylo ve stimulujícím prostředí, je blbost.
A klidně si mě zařaď jako nadřazenou (fakt nejsem, ale podle tvých kritérií ano), ale ani já nechci, aby mé děti ve škole někdo výrazně brzdil.
Předchozí