Přidat odpověď
No jasně, že je podzimní (tedy obě, co jsem dávala o rok dřív, jedna zářijová, druhá říjnová), však jsem psala, že u těchto dětí je to s předčasným nástupem stejné jak u letních s odkladem....nutno posuzovat dítě od dítěte, protože i děti dva týdny od sebe mohou být úplně jinak zralé.
Obě holky tím pádem prošly i předškolní přípravou (jedna v rámci třídy, druhá přes školkové kroužky pro předškoláky) o rok dříve a kdybych si o to nepožádala, tak by chodit nemohly. Přičemž já to považovala za důležité právě s hledem na rozhodování se, zda mají opravdu jít dřív. Chtěla jsem vědět, jak na tom jsou při intenzivnější zátěži, jestli stíhají, co stíhat mají, jak pracují....To bych zejména u té druhé, která měla věkově smíšené třídy v integrační školce, jinak zjišťovala dost obtížně.
Mně prostě vadí, že zatímco u letních dětí, u kterých se uvažuje o odkladu, se rodiče setkají s pochopením a povzbuzením ohledně vlastního instinktu, tak u podzimních, u kterých se uvažuje, že by měly jít dřív (s čímž souvisí i ta dřívější docházka do předškoláků) se jim neustále předhazuje, že jejich dítě není žádný génius, tak co řeší a proč by jejich dítě nemohlo jít normálně.....
Předchozí