Anni,
však jo, já o žádné škole pro extra nadané děti nepíšu, myslím si, že u většiny nejde o extra nadání, ale o tu zralost. Někdo dozrává dříve, někdo později, a když se člověk trefí náplní času do správné zralosti, tak se dítě může jevit nadanější....
Nejstarší šla do Montessorky, ale to proto, že mi vyhovuje způsob výuky a to, že se tam neznámkuje, takže dítě má šanci se vyhnout tomu škatulkování "jedničkář", "trojkař", průměrný, slabý....jede si svým tempem a jediné, co se řeší, aby splnil minimální předpoklady pro postup do vyššího ročníku. Ale jestli se naučí číst v září nebo v červnu, už je tak nějak jedno...
Ostatní prošly běžnou základkou a i ta nejstarší, koneckonců....Přitom ona jeden výrazný talent má. Jenže při jejím temperamentu je to stejně jedno, rozvíjet nějak extra se skoro nedala, a i teď je to, co umí, nic proti mnoha dětem výrazně méně nadaným, ale cílevědomějším.