Přidat odpověď
Mám 6 a půl leté dítě s VD a ADHD. Do 4 a půl let vůbec nemluvil (vydával jen zvuky a citoslovce, se mnou komunikoval pomocí vlastní znakové řeči). Od 4 let navštěvuje speciální školku a to třídu pro děti s poruchou autistického spektra. Ve třídě je 6 dětí - 5 autistů a můj syn. Ve třídě jsou 2 paní učitelky + asistent. Maximálně mu to vyhovuje. Syn byl tedy hodně pozadu, začínal komunikovat a pomalu se rozmlouvat pomocí VOKSu (obrázkový systém komunikace). Během půl roku se rozmluvil, za rok mluvil ve větách a dneska už je na tom skoro stejně jako jeho vrstevníci (občas tedy přehazuje slova, plete si rod - o sobě občas mluví v ženském rodě apod.) Logopedické cvičení mají ve školce na denním pořádku, maximálně se mu věnují - teď hodně cvičíme motoriku. Jsem ze školkou maximálně spokojena, na víc s nimi cvičí různé situace -chodí ke kadeřníkovi, nakupovat, do cukrárny, k zubaři, jezdí na výlety - zrovna dneska jeli navštívit děti do školky v Německu (oni zase jezdí k nim), chodí na plavání,... Opravdu syn není o nic ochuzen. Ale je pravda, že si syn více rozumí s postiženými dětmi než se zdravými. Co se týče školy, syn v záři nastupuje do běžné ZŠ, kde bude navštěvovat třídu s upraveným vzděláváním s tím, že se v druhé tři třetí třídě bude integrovat do normální třídy.
Předchozí