Lindo, chce to synovi věci strukturovat, třeba ty věci ve skříni udělat mu tak aby měl na vše svémísto, třeba ponožky do jedné krabičky, slipy do druhé, štramplíky do třetí, tílka zvlášt, trika zvlášt, rifle zvlášt na komínky a dělat to s ním aby viděl jak to má ve skříni nachystané. Oplatí se udělat i strukturu na den, takový kalendář, kde mu do každého okýnka uděláš strukturu dne-třeba 21.1 ráno škola, odpoledne hraní, pak učení atd, do těch okýnek mu piš i kdy se co bude jiného dít..
takto vypadal kalendář mého syna)taky 8,5let, AS, chodí do druhé třídy)
Pokud chodíte na spc bylo by dobré se tam zeptat zda mají třeba nácviky sociálního chování, tam se naučí lépe rozpoznávat situace a řešit je. Dále by měl mít ve škole individuální vzdělávací plán IVP který píše třídní učitelka zároven s vámi a pomocí spc. SPC se taky na syna může přijít podívat a dát rady pokud nějak ve škole nezvládá, nebo doporučit asistenta.
Co se týče chování doma, oni mojí hodně nálady jako na houpačce, vidím to na synovi, taky má sourozence, dva brášky, mladšího a staršího a i ten mladší batole pochopil že brácha je trošku jiný..
Krom psychologa je dobré navštěvovat i dětského psychiatra, pokud jsi SM kraj můžu dát kontakty, dál můžeš taky žádat o příspěvek na péči, záleží podle toho kolik toho syn nezvládá, jak to má třeba s komunikací, orientací, oblékáním, hygienou, volným časem atd..