Přidat odpověď
Jájo, jo tak.
No, ono jde o to, že přezkoušení, vedení dokumentace apod. musí dělat člověk, kterej je zaměstnancem školy. Ale asi by šlo, aby se dotyčnej nabídnul, že bude zaměstnanej za symbolickou mzdu.
A pak je tu druhá věc - tu jsme teď řešili třeba my, že výše normativů na žáky je odstupňovaná podle celkovýho počtu dětí školy. Když máš v celý škole deset dětí, máš na jednoho žáka na rok 75 tisíc, pak to klesá, klesá... když máš ve škole třeba 41 žáků, už je to 41 tisíc na žáka na rok atd.
Domácí školáci se započítávají do celkovýho počtu žáků, takže s jejich přibývajícím počtem klesá výše normativu, ale škola na ně dostane jen čtvrtinu normativu, takže nemusí mít ve výslednym součtu víc peněz, než bez domškoláků, ale může na tom bejt paradoxně s větším počtem domácích školáků finančně hůř, než bez nich (protože spadla do nižší normativní hladiny a přitom normativy na všechny domškoláky se ještě vydělí čtyřma). Neboli může nastat situace, že s domácíma školákama má škola víc práce, ale míň peněz.
My jsme teď např. odmítli domácí školačku ne kvůli kapacitě školy, ale proto, že kdybychom ji přijali, překročili bychom jednu z hranic, kdy klesá výše normativu a v celkovym součtu, ač by nám přibylo dítě, bychom přišli o desítky tisíc, který jsou potřeba na mzdy učitelek ve třídách, i kdyby žádnou práci navíc nevykonávaly.
Doufám, že jsem to moc nezkoplikovala.
Předchozí