Přidat odpověď
Na přípravné třídy jsem expert :-( teď vybírám pro druhé dítě, pravda v Praze.
V Praze ti to řeknou na školském odboru MČ. Už jsem na webu nějakých škol zachytila i přijímací kriteria, např. velmi propracovaná http://www.zsjizni.cz/index.php?page=sec1&show=info&id=74#74
V Praze je dost nával, hodně dětí je tam v pravém slova smyslu problémových i chováním (ADHD), většina učitelek, se kterými jsem během posledních 14 dní mluvila, byla úplně v koncích. Chápu to, že to mají těžký, ale pro děti to není ideální. Už z podstaty se tam potkají děti s velmi odlišnými potřebami, což je téměř nemožné skloubit. Ale jsem trochu na pochybách, jestli pro dítě, které má problémy s výslovností je to to pravé. Pokud nemá jiné problémy, začne se nudit nebo začne zlobit. A že by ve třídě byl prostor pro logopedii, o tom dost pochybuju. Co jsem zatím viděla, bylo jen o přežití.
V současné době to vidám tak, že pokud v některé přípravce, kterou máme v dosahu a kterou jsme ještě neviděla, nepotkám anděla, kluk zůstane v logopedické školce, kde je dětí málo a pedagogů hodně a kde ho budou víc prohánět abude mítprostor se rozvíjet. Případně doplníme nějaký kroužek nebo skaut, aby syn potkal více vrstevníků a méně skleníkové prostředí.
Omlouvám se za pesimistický příspěvek, ale nějak to teď vidím černě.
Předchozí