Přidat odpověď
Nebo Vojna a mír, ne? Pokud má problémy s mluvením, tak bych zapřemýšlela, jestli na něj nemluvíte moc složitě a nebo nepředkádáte příliš složité knihy. To, že sedí a poslouchá a občas ví o čem to je, neznamená, že je to čtivo pro něj vhodné. Nechci tu nějak machrovat, nebo kázat, ale u mých dětí se osvědčilo postupovat opravdu od velmi lehkých knih s obrázky, kdy jsem jim text víceméně převykládávala ve zjednodušené řeči, aby to mohly po mně opakovat a nutila je se zapojovat. Pokud čteme o vlkovi a prasátkách, tak spolu s vlkem foukáme na jejich domeček, řeknu, že prasátka spinkají, vlk je chce? a dítě řekne : "papat" no a tak postupuji měsíc po měsíci až k plynule čtenému s méně obrázky. Když čteme o čertovi, tak pořád děláme blllll(jako čert), u zvířat "jak dělá". Ono se to nezdá, ale hrozně to pomáhá v rozmluvení, i když leckdo může mít pocit, že když dítěti předloží text bohatý na různé výrazy a bohatou slovní zásobu, že udělá líp. Já si myslím, že je to chyba a tvrdí to i dost logopedů. Rodiče tak z dítěte udělají jistojistě brzkého návštěvníka logopedie. Jo a pořád kontroluji jestli se soustředí, jinak se čtením končím, nebo změním žánr.(to kvůli soustředění). Tak přeji hodně štěstí a opravdu doporučuji zjednodušit žánr a vybírat více interaktivní knihy.
Předchozí