Žluťásku,
jak bys chtěla zařídit, aby byl tělocvik pouze poslední hodinu?
Dnů máš 5, tříd v průměru 18 (někde více, nekde méně) a každá má tělocvik minimálně 2x týdně. I při dvou tělocvičnách na škole je leckdy dost těžké to porovnat tak, aby se třídy vystřídaly...ne náhodou se tvorba rozvrhu začíná právě u tělocviku
.
Jinak neexistuje způsob, jak zajistit, aby jakákoliv hodina bavila všechny děti. Ani u tělocviku. Cílem tělocviku navíc není jen se proběhnout a pobavit, ale také se naučit pracovat se svým tělem. Ne vždy to baví a občas to i bolí....
A to, že děti nejsou tolik vidět venku, jak lítají, něco hrají a hýbou se neznamená, že jsou línější, jen se jejich sportovní aktivity stejně jako spousta jiných zájmů přesunuly do sportovních klubů a kroužků. A i tam to ty děti občas nebaví a to jde o zájem, ne o povinný základ, který bychom chtěli nabouchat do všech. Ono vědět, že bez rozvičky si člověk při větší zátěži může ublížit a jak rozcvičku provést, by asi opravdu měl vědět každý....a protahování holt taková zábava není....
Problém u puberťaček je hlavně v tom, že se cítí trapně při určitých činnostech, cvicích....neznám žádnou, která by se radši vymluvila na MS, jen aby se mohla učit na další hodinu, zato znám spoustu těch, které v určitém věku prostě nebaví se hýbat, pokud nejde zrovna o ten jejich sport....a i tam to v tu dobu občas dost flákají....zabavit je, to je hodně o štěstí....
No a kluci zase víc frajeří a nejvyšší kredit má ten, co udělá největší hloupost a nejvíce se vzepře autoritě....zabavíš je snáz, ale pokud si nesedneš s jejich "kápem", máš to spočítané...