Přidat odpověď
Já nejsem hudebkářka, ani prvostupňařka, jen přidám postřeh z jedné alternativní školy (4. třída) z Německa. Tam hudebka byla postavená na nějakém skladateli - ať už současném, nebo z minulosti. Něco jednoduchého si poslechli a pak se od toho dovíjeli další činnosti - např. vyjadřovali pocit z poslechu výtvarně či dramaticky, poznávali nástroje, doplňovali skladbu vlastní produkcí apod. Učitelka jim vyprávěla příběh o skladateli nebo o daném díle. Všechno to bylo velmi triviální, ale odpíchnout se do jednoho tématu mi připadalo velmi zajímavé a děti to bavilo.
MMch tohle dělali i ve výtvarce. Využívali umělce 20. století, nebo přelomu 19./20. století a např. se snažili nakreslit nebo dokreslit nebo předělat (podle svého, ale s využitím jeho prvků) obraz, který jim učitelka prezentovala.
Třeba je to úplně mimo, třeba něco využiješ... Držím palce!
Předchozí