Přidat odpověď
Já zase vidím mnoho dětí, kterým odklad uškodil. Předpokladem školní úspěšnosti je i motivace. A tu mnohé děti poté, co třeba po 7. roce nastoupí do 1. třídy brzy ztrácejí. V průběhu odkladu se třeba i naučí číst, psát, jsou fyzicky i mentálně zcela někde jinde než jejich spolužáci. A i když mají štěstí na výbornou učitelku, která se snaží o co nejvíce individuální přístup, někdy to zcela nejde.
Já jsem učitelka na střední škola a jako odstrašující příklad vidím naše maturanty, kterým je třeba 20 a jsou zcela otráveni z toho, že se musí podrobovat určitým středoškolským normám. A když si vzpomenu, jak mne středoškolský režim ve 4. také štval a to mi bylo o 2 roky méně, tak je zcela chápu :)).
Mám dceru -předškolačku, v červnu jí bude 6. Ve školce se jim v oblasti sociální jeví také nezralá - špatně snáší změny, pokud se jí něco "nepovede", velmi často se rozpláče. Jenže jaksi neberou v úvahu, že je to její povaha. Ona nikdy jiná nebude. Asi se časem "zocelí", ale to by šla do 1. třídy třeba také za 20 let :)).
Další rok ve školce by pro ní byl trestem. Ne kvůli tomu, že jdou do školy kamarádi, ale kvůli tomu, že je pro ní školka nuda. Už teď v 5 letech 9 měsících čte, počítá, umí malou násobilku. A to jsme líní rodiče, v podstatě na vše otázkami a stylem "pokus, omyl" přišla sama. Nedovedu si představit, že by šla do 1. třídy až za 1,5 roku.
Je zrovna tím dítětem, kterému by další rok ve školce pravděpodobně uškodil.
Předchozí