Přidat odpověď
Kláro, je fajn, že tvoje celková víra není narušená případnými průkazy dílčích věroučných nesrovnalostí. Pro církve samotné to tak ovšem není, to je ale opravdu jiná věc.
Mně šlo o to, že dokud církev NEDOVOLÍ zkoumat a dokázat některá svá tvrzení (dogmata), která už doložit lze, je víra po věřících vyžadována a je i pochopitelné, že dokud nemá věřící možnost nahlédnout pravdu, věří i snadněji.
Nechci se hádat, jako nekatolík a nekřesťan silná nejsem, ale panenské početí dogma je, bylo definováno na prvních koncilech, s jistotou si pamatuju první konstantinopolský ve 4.století po Kristu. Dogma je pokud vím výslovně definováno jako panenské početí Ježíše. Netýká se porodu panny a tak, ale početí bez semene. Ale já si pamatuju jen tuhle konkrétní věc, tehdy jsem to hledala jako důležité, takže už ty souvislosti s dalšími dogmaty vím jen mlhavě, šlo taky o to, že ona porodila a zůstala pannou a tak, to bylo snad na nějakých jiných koncilech.
Jenomže církev sama zkoumání mnoha okolností víry naprosto nechce umožnit, z důvodů, které jsou jasné pouze jí. V případě panenského početí u Marie je to mimo, co na tom zpětně zkoumat. Ale stát se to dnes, máme jiné možnosti a u takových věcí, kde je odpověď vždycky zajímavá, jsem vždycky dost zvědavá, abych byla ochotná se i sama angažovat a takové pravdy hledat.
Předchozí