Přidat odpověď
Řekla bych, že moc záleží na tom, jak jsou hodiny vedené a co se vlastně po dětech chce.
Naše děti třeba na prvním stupni výtvarku nesnášely, mladší syn jí vyloženě bojkotoval, strašně ho nebavilo malovat vodovkama na dané téma, obzvlášť třeba k pohádkám, nebo vyrábět sněhuláky, či co to dělali ještě v páté třídě. Z tohoto pohledu mohl mít klidně čtyřku, nakonec ani nevím co dostal, byla jsem ráda, když se vůbec někdy zapojil.
Na gymplu se učí různé techniky (u obou kluků na různých gymplech), jednají s nimi jak s dospělými, všechny děti to baví - i naše výtvarné antitalenty, dělají opravdu moc hezké věci, synův výtvor byl dokonce použit do školního kalendáře. Oceňuje se osobitý přístup a vlastní fantazie. Ve známkách se pohybují mezi 1 a 2 a nevím o nikom, že by měl ve výtvarce výrazné problémy.
Co se týče hodnocení páťáků, oceňovala bych hlavně snahu a dávala maximálně dvojky - myslím na vysvědčení, pokud během roku nachytají horší známky za konkrétní práce, dala bych jim možnost někde jinde na opravu (třeba snaha a práce v hodině). Jestli má někdo obzvlášť talent, ohodnotila bych to jinak než známkou, třeba vystavením výtvoru na školní chodbu. Nechtěla bych někomu pokazit vysvědčení, hlavně jestli se třeba hlásí na gympl.
Předchozí