Přidat odpověď
Máťo, škola se může jmenovat waldorfská, montessori apod., ale žádný z těchto názvů nezaručí kvalitní výuku. Ta stojí a padá na konkrétním učiteli. Pravda, když na klasické základce narazíš na špatného učitele, je to jen jeden z mnoha. Na waldorfu ho máš 9 let na 90% předmětů.
Myslet si, že z WŠ přejde dítě plynule z pátého ročníku do jiné školy, neřku-li na gymnázium, je utopie.
Ve WŠ o kterou jsem měla zájem já, nám bylo řečeno, že děti se ,,srovnají,, až v posledních ročnících a vyloženě též rodičům řekli, že jestli v budoucnu uvažují o víceletém gymnáziu, pak ať děti na WŠ vůbec nedávají. Znám pár dětí, které z WŠ odešly a všechny měly na klasické základce velké problémy. Většinou opakovaly ročník a i tak to skřípalo.
Nedivím se tomu, když uvážíš, že děti se až na konci druhé třídy učí to, co jiné už na samém začátku prvního ročníku. Nejhorší pak je srovnávat své waldorfské dítě se stejně starými dětmi na klasické ZŠ.
Takové srovnávání rodiče často neustojí a snaží se ze školy zmizet.
Waldorf je životní filosofie. Tu když nemáš, těžko se ztotožníš se školní výukou.
Mmch, já se dnes na waldorfské školství dívám úplně jinýma očima, než před třemi lety. Hodně jsem pronikla do této komunity, viděla x hodin výuky, osobně znám i konkrétní učitele. Mé vystřízlivění přišlo za 5 minut 12, naštěstí.
Waldorfští rodiče mají mnoho společných rysů. Některé jsou mi sympatické a na jiné jsem začala být docela alergická.
Předchozí