... a nikdy nelíbilo. Dárek je přece o tom, že se cíleně koupí či vyrobí pro někoho konkrétního, ke komu máme vztah a koho obdarovat chceme. Takže vylosovaný "anonymní univerzální dárek", to si jaksi protiřečí.
Tam ale nevidím problém tohle nadhodit, s i tím zdůovdeněím a navrhnout ve škol(c)e, aby se to dělalo jinak. V konkrétní škole, s konkrétní učitelkou a konkrétními rodiči, myslím že by mělo být schůdné.
Ohl. Mikuláše a Ježíše - no nadšená z toho nejsem, ale taky to nevidím jako zásadní problém. Konkrétně u nás je to u staršího ve škole tak, že chodí převleční daváťací jako mikukáš, andělé a čerti, je to spíše legrace a takové symbolické, prostě jedna z tradic školy (při určitých příležitostech připravují starší něco pro mladší, jindy zas naopak, což se mi v zásadě líbí
)...
¨Ve školce je besídka vždy odpoledne, jsou pozváni i rodiče, koná se divadelní představení, vánoční pohádka - a pak jako příjde Mikuláš
. Kdo nechce, tak dítě vyzvedne dřív a akce se neuúčastní, nebo to někdo bere tak, že to je vlastně taková odpolední zábava, naladění se na večer/noc, kdy přijde ten pravý Mikuláš...
Ten Ježíšek mi asi vadí víc - to že údajne chodí dřív. To už jsem uvažovala změnit praxi v tom smyslu, že by to tam děti prostě našly po novém roce. Ale nějak mi to nakonce za to nestálo to řešit...